zaterdag 27 december 2014

Soorten menselijk oor



Ik heb rond Kerst behoorlijk last gehad van m’n rechter oor.  In elk geval was het buitenoor pijnlijk ontstoken en het binnenoor mogelijk ontstoken.  Tijd had ik nu om het functioneren van m’n oor eens dieper te onderzoeken.
Het aardse oor met buiten-en binnenoor is gericht op deze wereld en kent ook subtiele afvalsoorten en vastgezette herinnerings trillingen. Vooral het binnenoor was bij me zeer donker gesteld en kende donkere bezettingen.
Het hogere of kosmische oor is groter naar boven aan de buitenzijde en gericht op de kosmos. Ik ken het fenomeen om met dit subtiele oor  het kosmisch gezang te horen, zoals in Ierland de engelenkoren.   Sommigen noemen dit oor ook wel het elfenoor en het heeft ook  een vrij grote vorm. Het onderaardse oor zit meer om het binnenoor en kan trillingen in de aarde registreren. Momenteel is bij mij iemand te gast die de laag frequente trillingen van de aarde hoort die veroorzaakt worden door de grote windmolens in het landschap.
Dan heb je nog het subtiele dimensionale oor dat binnen- en buitenoor omsluit en hogere dimensie geluiden, zeer hoge frequenties kan horen. Ik denk dat veel mensen die oorsuizen hebben daar een storing in hebben.
Van alle vier oren kun je bij iemand diagnosticeren  de mate of het oor slaapt of wakker is. Bij velen zijn de drie subtiele oren slapend.  Dan is er nog het rechter en het linker oor met zijn eigen waarnemingen. Tijd om wakker te worden en te luisteren en de kanalen te reinigen van herinneringen, afvalsoorten en andere bezettingen. De last werd uiteindelijk een lust.

De obsessie om oren te gebruiken als hangmedium of voor penetraties heeft een grote uitwerking op de hoor kwaliteiten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten