dinsdag 3 maart 2015

subtiele interactie fenomenen

Maandag 2 maart 2015
Met de kleine Josephiene ga ik weer op stap naar buiten. De eerste indruk bij het lopen in het bos is dat de kristallen  groter zijn geworden in het subtiele landschap van het bos en ik zie ondermeer een rookkristal.

Wat verder trekt mijn aandacht naar het oosten waar de groeve is van een lokale steenfabriek.  Donkere trollen zijn bij een bruinkool laag en lopen met trollen lijken.  Deze zijn vergiftigd daar ze verkeerd water hebben gedronken.  “Laat het gif omgezet worden in voeding” en ze staan één voor één op. Ze blijken nu twee keer zo groot te zijn dan de donkere trollen. Het zijn namelijk reuzen trollen en lichter dan hun helpers.  De kleinere trollen wilden hen begraven maar nu kunnen hun soortegenoten weer terug gaan naar hun heimat.

Langs de weg staat een hazelaar in bloei. De katjes rijpen . Bij de bomen in het bos zijn de boomwezens nog in de aarde maar bij deze struik is het al boven de aarde in zijn kleine stam. De struik is voor mij een zwart afval eter en als dank voor zijn werk eet ik een katje op.

In de negentiger jaren verkeerde ik veel in kringen van de Indische mysticus Osho. De groep om hem heen was sektarisch en het heeft lang geduurd om me subtiel energetisch uit die sferen te bevrijden. De sekte geest nam namelijk wat af. Ik benoem dit omdat het in het bos  even weer in het bewustzijn komt en de terugplaatsing van het afgenomen deel weer kon beleven. Het gebeurt meer bij ingrijpende gebeurtenissen dat het weer in de aandacht komt om juist te herstellen.

Rechts in het bos trekt een thermische bron de aandacht die ter plaatse een labyrint vormt.  Deze energie is weldoend.

Op het eind sta ik langs een lange bosweg en realiseer me dat de vier/zes subtiele elementen metaal/aarde, water/hout, vuur en lucht belangrijke aspecten zijn die aanwezig dienen te zijn. Maar even belangrijk is de connectie tussen deze basis aspecten.  Hier in het bos  was er een disrelatie tussen de kristallijne wereld (aarde) en de bomenwereld (hout element).  Toen de verbinding herstelt was, heb ik heel lang naar opeens aanwezige nachtegaal geluisterd. Adembenemend. Leve het komende voorjaar.

Terug naar de boerderij waar twee helpers aan het opruimen zijn het gezaagde hout. Wensel is bezig met de verbouwing op zolder. Weer aan de slag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten