zondag 29 maart 2015

Voorbij eigendom


Als je zoals ik geboren bent op de bezit as Stier-Schorpioen, zoon-vader heb je in deze polariteit het sterke streven naar bezit. Een groot deel van m’n leven was ik echter niet geïnteresseerd in bezit en wilde zelfs geen eigendom hebben. Dat is me gegund tot m’n 55 ste toen ik verleid werd om een boerderij te kopen.  Je merkt dan de verplichtingen, de schulden,  het beheer en de ongezonde plicht om te werken voor inkomen. Ook de controle mechanismen van de staat en vooral de tegenpool van bezit; de angst voor geheel of gedeeltelijk verlies, afname e.d.
Deze nacht had ik een droom over deze angst en merkte dat de controle systemen groot zijn op verschillend niveau maar  herkende opeens dat daarachter in het arihmanische een demon die in m’n subtiele aarde leefde en die angst  handhaafde. 
Bezit zoals wij dat in de blanke wereld kennen is bij vele natuur volkeren niet bekend en wordt zelfs als schadelijk ervaren. Ik koester de gedachte dat het een taak is om met bezit –lees aarde- om te gaan en het te veredelen en verrijkt door te geven aan de kinderen/volgende generaties. Een indiaans idee. 
Het doet me goed dat nu hier velen langskomen om bij te dragen. Laatst was er en Amerikaan voor wie niets teveel was. Hij zij overal ja op. Een ware avatar, volgens m’n vriend.
Bezit hoeft ons niet te bezitten of bezeten van te worden. Het is een gift om de materie te koesteren, lief te hebben en te verrijken met onze intentionele daad.


Gisteren kwam een oude man langs die de boerderij goed kent. Hij complimenteerde me vanwege de moed om de renovatie aan te gaan. Dank

Geen opmerkingen:

Een reactie posten