maandag 26 oktober 2015

Geaard iers-christelijk geloof

Laat me aantrekken de kracht en inzet van de zon die rijst,
het kleed van de eenvoud,
aandacht en geduld,
de rust om mijn gedachten te laten ontwaken,
zodat ik ga op uw pad, God vol goedheid,
totdat ik vannacht weer in vrede kan slapen…
Gij die maan en zon laat stralen,
Gij die wei en stal hun vee geeft,
Gij die zee en beek de vis zendt,
stuur ons boter op zijn tijd!
Kom met gele klonten, kom!
Kom met gele klonten, kom!
kom met klonten, kommen vol,
kom met gele klonten, kom.
Zegen, God, mijn kleine koe,
zegen, God, mijn verlangen,
zegen ons samenleven, mijn koe en ik,
en de manier waarop ik haar melk.
Zegen, God, elke speen,
zegen iedere vinger,
iedere druppel die in mijn schaal valt.
Zegen, God, mijn kleine koe.
                 Oude teksten van de inwoners uit de Hebriden van Schotland
Carmina gadelica en uit
Each day & each night, Celtic Prayers from Iona.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten