dinsdag 16 februari 2016

'meningen lawine's' laten smelten




Antroposofisch leraar en ziener Rudolf Steiner legde in Berlijn op 21 februari  1904 in een derde voordracht  de gouden regel uit over het alsmaar meningen verkondigen. 
Hij haalde een belangrijke uitspraak van de geheime leer (occulte leer) aan, die zegt: “Ik heb zeer veel geleerd van degenen die boven mij staan; ik heb veel geleerd van degenen die zoals ik zijn, en ik heb het meeste geleerd van  degenen die onder mij staan. Het leren door te luisteren en door onze meningen te onderdrukken, dat is het wat ons doet opklimmen.  En het meeste leren we als we de natuur tot ons laten spreken  en daarnaar luisteren. Dan bereiken wij wat bereikt moet worden, namelijk de kracht om onze meningen werkelijk op te schorten.
           Bron; Esoterische scholing, Rudolf Steiner



Kneed je leven dagelijks volgens je eigen natuur en je zal nooit arm zijn. 
Kneed je leven volgens de mening van anderen en je zal nooit rijk zijn. 

Seneca 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten