zondag 22 mei 2016

Bossubtiliteiten


Het is mei zondag net na volle maan. Een heerlijke warme dag waarin  wel 25 graden voorspelt wordt. De natuur bloeit volop en het is een weldaad om het beekdal in te lopen. Elke dag haal ik in m’n bos dun hout voor het warmtevuur in het huis dat ik over twee jaar zal gebruiken.
Plots als ik even stilzit aan de oude steengroeve verschijnt een kleine elf voor me in de lucht. Fladderend wijst het naar boven en ik zie een elvenkoningin. Die verwijst weer naar boven en een nog lichter wezen verschijnt: een bosfee. Die verwijst ook weer naar boven waar een woud-deva verschijnt, moielijk voor te stellen maar heel licht met vele vleugeldelen De ware bos hiërarchie, beter gezegd de verdeling van taken in de ruimte. Hoe hoger hoe groter de ruimte.


                                                                                   Rolf Büttiker

“Habt Erfurcht vor dem Baum, er ist ein einziges grosses Wunder, und euren Vorfahren war er heilig. Die Feindschaft gegen den Baum ist ein Zeichen der Minderwertigkeit eines Volkes und von niederer Gesinnung des Einzelnen.”
                                                                             Alexander von Humboldt


Geen opmerkingen:

Een reactie posten