zaterdag 2 juli 2016

Aarde-priesteres ontmoet haar oude plek weer: Arzberg

Zaterdag. 2 Juli. Arzberg met haar Kirchberg

Een regenachtige zaterdag middag. Ik zit op een bank en een heiligdom dwerg wijst omhoog. Daar is een hele grote reus met een knots die hier al heel lang woont; 50.000 jaar. Ze zijn gehoorzaam aan de eenhoorns die in zestal boven de plek vliegen. Boven de eenhoorn is een plaatsengel en daarboven een speer.  Deze dateert uit de 12e eeuw en aangebracht door christelijke magiërs om de plek te onderdrukken.

De drie grotten hebben een laat middeleeuwse ouderdom.  De oostelijke begin 14e eeuw  en de tweede ook maar de meest westelijke is ouder en is eerste helft 13e eeuw.  De eerste twee hebben een materiele achtergrond voor opslag maar de oudste heeft een spirituele grondslag.  Deze grot is ook nog het meest origineel en later kom ik hier nog op terug.

En de ingeving dat dit een graalplek is.

Als ik wat zit te mijmeren op de bank komt opdat een vrouw die ik ken in Arzberg  hier 500 BC een 'burchtvrouwe' was; een heilige vrouw die de berg bewaakte. Een leidster die door mannen werd gediend.

Tijd om haar eens te bezoeken.
We praten wat over haar verleden. Haar ouders zijn aan het eind van de oorlog uit Silezië naar Arzberg gevlucht.  Geen makkelijke tijd.  Ze heeft het gevoel dat ze door de autochtone niet als gelijkwaardig werd behandeld.
Ze heeft haar werkzame leven hier doorgebracht met veel arbeid. Nog steeds is ze zeer actief, nu met tuinieren.
Als ik haar mijn waarnemingen vertel, gaat er een rilling door haar heen van herkenning. Ze sluit haar ogen en het volgende verhaal komt boven.

Ze vertelt me dat de berg aan de zuidwestzijde   in haar tijd boven een steile vorm heeft en onder een brede basis met ronde vormen.   De berg was voor hen een ‘Lebensquelle” een bron waar de energie uit de aarde komt (aarde uitstroompunt) Op de berg is een punt waar de witte aarde-energie omhoog stroomde. Daar is een steen in een roos vorm, vijfbladig. Op de huidige bronzen west deur van de kerk is nog een roos vorm aangebracht. 
Aan de  zuidoostzijde is een grote halve cirkel met hoge wit marmerenzuilen – 12 of 16 stuks- , met daarop liggend stenen.  Het gehele rituele complex ligt nu onder de kerk.
Westelijk waar nu de grote pastorie staat, was hun eenvoudige woonverblijf. Noordoostelijk op de helling liggen hun tuinen die ze verzorgen. Op het kleine complex staan ook bomen; de vrouwelijke linden bomen. Lindebomen zijn nog steeds op de bergplaats! Het complex was niet afgegrensd door een omheining maar vrij toegankelijk.  Alleen gelijkgestemden mochten hier komen zoals dorps sjamanen en andere bijzondere mensen.
Op de berg leven drie vrouwen, die elk een aspect van het Leven vertegenwoordigen. De jonge witte maagd, de vruchtbare rode vrouw en de oude wijze zwarte vrouw.  De jonge vrouw werd steeds heel mooi opgemaakt en met zon, maan en sterrentekens op het kleed.  Wit en kosmisch. De vrouw die ik spreek was één van hen. Je komt als jong meisje en je groeit naar de zwarte en zo volgt het één het ander steeds op.
Ze herkent de aanwezigheid van eenhoorns en mogelijk zelfs de relatie van de plek met het sterrenbeeld zwaan; heiligheid. R. maakte als kind op de basisschool haar eerste haakwerk . Als enigste kind maakte ze een zwaan. Het haakwerk wordt in het museum bewaard!
Rondom deze drie zijn nog enkele ondersteunende vrouwen.

 De rituelen  op de berg  betreffen het Leven. Vrouwen komen hier naar toe  en er is een geboortegrot en plaatsen waar vrouwen  die moeilijk zwanger kunnen worden , worden bevrucht (Beltane). Sterven gebeurd hier niet  in de aarde daar dat de energie verstoort. De natuurlijke grotten zijn meer om de neder-wereld kwaliteiten te ervaren.

Ze vertelt over zichzelf dat ze in dat leven als jong meisje lang haar droeg en als oudere vrouw het haar werd opgebonden.  Daar leefde ze in volle harmonie met de natuur en de mensen en is zonder trauma hier ook gestorven.

De vrouw heeft in het  dit leven verleden immer hoofdpijn gekregen in de kerk die ze moest bezoeken. Haar systeem was als het ware nog afgestemd op de oude energie en kon niet omgaan met de huidige kerkenergie, die eerder een afsluiting is van de kwaliteiten verbindingen. 
Ook op de lagere school  had ze vanaf het begin het gevoel dat ze anders is  en dingen anders ziet als de anderen. Ze zat als het ware nog in haar oude ervaringen wereld van toen.
Later heeft ze op de zuidelijke gelegen berg in een volkstuin complex een klein paradijsje gemaakt met vele planten. Ook een spiraal en wel van kalkstenen, wel uit de bouwmarkt.
Thuis heeft ze in de tuin stervormige structuren gemaakt. Allemaal activiteiten die passen bij een geïncarneerde priesters van de Aarde.

We gaan op het eind naar de berg toe. Als inwoner is ze nog niet bij de nieuwe terrassen geweest en meed de plek al jaren.  We gaan zitten op één van de banken en in een meditatie ziet ze verschillende kleuren. Beginnen van rood naar wit. Ik zie dat de heiligdommen kabouters naar haar toe komen en haar begroeten en aanraken. Ontroerend, ze vergeten hun oude dienaren niet! Vervolgens gaan we naar de drie grotten. Weer het getal drie en de inrichters hebben het goed gemaakt; ‘der Weg: Lebensfluss.” In de meest originele deels kalkstenen grot  met beginnende stalactieten aan de zolder verbindt ze zich met de godin en het witte licht.  Ik hoor de godin zeggen; ‘je bent een kind van mij, na 66 jaar ben je weer terug bij mij.’

De aarde energie stroomt nu niet meer op één punt naar boven maar kan overal worden ervaren als je wil.

Ik neem wat stenen mee om m’n eigen grot te initiëren. Een Nederlandse vrouw wil daarin drie dagen en drie nachten verblijven voor een persoonlijke inwijding.


Morgen weer terug naar de plek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten