woensdag 26 oktober 2016

reactie

Dag Dick,

Verdrietig dat je dit beleeft van je oude woonplek. Die perensoort smaakt trouwens goed.

Op de tekst van dhr. De Wachter heb ik wel wat aan te merken overigens.
Zijn opvatting over de natuur deel ik niet. Wel dat een aantal van ons mensen zich aan het vernietigen is. Maar wij zijn niet de natuur. Wij zijn gasten op aarde.
De aardse uitwerking van de natuur, dus de aarde zelf, de oceanen, zeeën, bergen enz. en ook alle bomen en  planten, zijn niet de natuur zelf, maar vrucht van het werken van de natuur. Alleen de dieren zou ik als deel van de natuur willen bestempelen, omdat zij bezielde lijven zijn en hun ziel in mijn opvatting wel deel is van de natuur. En dat geldt volgens mij ook voor alle wezens, die (zonder aards lichaam) aan de instandhouding en verzorging van de aarde werken.
Wij moeten leren samenwerken met de natuur, die de komst van de mens op aarde mogelijk hielp maken na een lange evolutie van het daarvoor nodige lichaam uit dierenlichamen.

Misschien als aanvulling: niet alleen de aarde, ons zonnestelsel en onze Melkweg zijn door de natuur gevormd, ook alle andere sterrenstelsels zijn dat. Laatst las ik dat er wetenschappers zijn, die schatten dat onze Melkweg zo’n 200 miljard sterren bevat …  En dat er mogelijk zo’n 2 biljoen van die stelsels bestaan (1 biljoen is 1000 miljard) … En dat is dan alleen het aards zichtbare deel van de schepping.

Dank je voor al je berichten!
AFF


dank voor je reactie

Het is goed om te weten dat wij als mens bewoner zijn van een lichaam wat we mens noemen. Doch we zijn geen mens. Het is slechts ons voertuig dat hoort bij het leven op deze planeet op dit moment. Je kunt zelfs zeggen dat we gasten zijn in aangepaste kledij, die hoort bij deze bijzondere planeet waar wij meehelpen de evolutie vorm te geven.. Ons gedrag als mens wordt mede bepaald door de inhoud die we meenemen.  Ook deel ik wel de veronderstelling dat in bomen, planten, en dieren en zelfs in de vier elementen wezens leven die ook kunnen verhuizen in een mensvorm. Wat dat betreft is de natuur een omhulsel die vaste en wisselende bewoners kent.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten