maandag 21 november 2016

Trump met z'n zielbroer Caligula

"Der Umgang mit ihm ist extrem gefährlich"
“Donald Trump ist ein Troublemaker mit Verbindungen zur Mafia, sagt sein Biograf David Cay Johnston. Ein Gespräch über den Charakter des neuen US-Präsidenten.”

"Er ist nicht intelligent. Er ist nicht fleißig. Er hat kein historisches Verständnis. Er ist unglaublich ignorant. Er ist nicht selbstreflektiert. Er ist nicht freundlich. Er ist nicht warmherzig. Menschen, vor allem Frauen, sind für ihn nur Objekte. Er ist nicht seriös. Er hat keine Moral. Er hat sein Leben nichts anderem gewidmet, ich sagte es, als dem Geld, der Macht..., wollen Sie noch mehr hören?”

DAVID CAY JOHNSTON
67, ist Investigativjournalist und hat unter anderem für die Los Angeles Times und die New York Times gearbeitet. Er ist Autor diverser Bücher, sein erstes, Temples Of Chance über die Casino-Branche, erschien 1992. Für die Enthüllung von Steuerungleichheiten erhielt er 2001 einen Pulitzer-Preis. Seine Trump-Biografie Die Akte Trump erscheint bei Ecowin, Salzburg, übersetzt v. Regina Berger, Robert Poth und Annemarie Pumpernig (352 S. 24 €.)

Bron:

http://www.zeit.de/kultur/2016-11/donald-trump-biografie-die-akte-trump



Trump heeft een sterke mannelijkheid en een sterk onderdrukte eigen vrouwelijkheid. Hij is geïncarneerd met een zielebroer, die in een andere incarnatie de beruchte romeinse keizer Caligula was: Gaius Caesar Augustus Germanicus (Antium, 31 augustus 12Rome, 24 januari 41), postuum bekend als Caligula, was van 37 tot 41 princeps van Rome: de man van de keizerwaanzin

Caligula werd het volgende motto toegeschreven: „Laten ze maar haten, als ze maar bang voor me zijn“

Caligula stond een oosters heersersbegrip voor, wat een demonstratief extravagante levenswijze impliceerde, alsook verering in de staatscultus reeds tijdens zijn leven.
Veel eigenschappen van Trump zijn te verklaren door deze dominante zielbroer die weer wil heersen in een andere tijd. Let ook op overeenkomsten van gedrag en uiterlijk toen en nu:  de dwingelandij van Caligula was in de eerste plaats gericht tegen de senaat, die hem daarom haatte.

Oude heersers willen vaak hun onaffe werk in een andere incarnatie afmaken, zoals  de huidige heersers van Turkeije en Rusland waar ik eerder over heb geschreven. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten