zaterdag 26 november 2016

Zoek de hekel op

Homo fundamentalist is de ergste menssoort die er is. Ze willen alleen iets van toen en daar en zitten gevangen in de persoonlijkheid en houden elke veranderingen ten goede tegen. 
In m’n omgeving kom ik te vaak mensen tegen die kiezen voor safe, het oude, de traditie, de gewoonte. Veranderen is niet een blijvende instelling maar het overkomt alleen  d.m.v. scheiding, ziekte, ongeluk of ziekte. Dat is de enige weg die de diepere zielen laag over heeft om je aan te zetten tot verandering.
Dus als ik iemand ontmoet en die me vertelt van toen en daar, weet ik al genoeg; een gevangene, een fundamentalist.

Wakker wordt ik pas als iemand een actuele vraag stelt en iets wil wat het niet kent, wil ontdekken, ontmoeten in het nu. 
Zo tref je het ook aan in de subtiele sferen. Het oude is alom in onze neder en midden wereld present en het nieuwe juist  in de luchtige sferen aanwezig maar wacht wel op een  uitnodiging, Het nieuwe is niet in de mensensferen van bebouwing te ontmoeten maar in de natuur, en in Nederland vaak bij watersferen.

Maak deze dag tot iets nieuws, geen oude wijn in een nieuw vat, maar wat werkelijk nieuw is homo progressive!

Een leermeester zei me eens,  doe eens iets waar je een hekel aan heb!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten