dinsdag 2 mei 2017

mei-ei………..

De ketel met de Gallische Gehoornde God uit de tweede of eerste eeuw voor onze jaartelling, zoals die gevonden werd in het Deense dorpje Gundestrup.

Vandaag is het 1e mei, net na de walpurgusnacht. Vanmorgen vroeg naar een bosvak van een nabije boshelling om dun takhout te verzamelen voor de kachels. Nam wat kachelas mee voor het bos als cadeau. Even later zag ik achter me een verschijning. Pan in vol ornaat met een heel verhaal voor me. Enige tijd later kwam een vrouwspersoon achter hem te voorschijn die me op haar manier zegende. Het begin van een nieuwe dag.
In het dorp is de lokale brandweer de meiboom aan het oprichten met vaandels van de beroepen die actief zijn in deze gemeenschap.
S “middags naar een heel oud bevruchtings gebied met plasmatisch aardevuur. Een boom hoge draak trok de aandacht. De helende stenen brachten me diep in de aarde bij de heilige stenen en kwam opgefrist weer boven.  Overigens zijn vele van deze stenen hier in de vroeg Karolingische tijd omver geworpen. Wat een gedoe die christenen!

En in de namiddag bij het dorpsfeest ter gelegenheid van de 1e mei. En zoals dat hier gaat aanschuiven, en eten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten