zaterdag 27 januari 2018

Eerbetoon aan de pionier Herman Hegge van Frontier

“In 1995 richtte Herman Hegge (1961) de Frontier-organisatie op, inclusief boekenwinkel en een tijdschrift. Na ruim 22 jaar lang onafgebroken grensverleggend pionierswerk te hebben verricht, kwam daar deze zomer plotseling een einde aan. AMC-neurologen concludeerden dat Herman was getroffen door een zeldzaam virus dat bij hem ernstige, en onherstelbare hersenbeschadigingen had veroorzaakt. Na te zijn “uitbehandeld” werd hij overgebracht naar een verpleeghuis. Daar zocht ik hem afgelopen zondagmiddag op. Dit bezoek bracht mijn visite van vele jaren geleden aan mijn toen 88-jarige oma bij mij in herinnering, want ook zij had toen geen idee meer wie ik ook al weer was. Met pijn in mijn hart heb ik daarna afscheid van Herman genomen, en de gehele terugreis was ik vol van verdriet omdat de Herman die ik ken en zo waardeer er niet meer is. Gisteren heb ik een eerbetoon aan hem gepubliceerd. Daarmee wilde ik eigenlijk wachten tot na zijn overlijden, maar zo is het beter, vind ik (nu ook).”
Johan Oldenkamp 
 Bron: http://www.pateo.nl/HTML/NL/Bulletin/Nieuwsbrief178.htm

Geen opmerkingen:

Een reactie posten