donderdag 13 december 2018

komen in de Spiritgeest

In m’n  Gaialogie lesmateriaal vond ik een tekst ,die ik graag wil delen. Het gaat om  een aantal begrippen, die helderheid kunnen geven aan processen in deze 3 D werkelijkheid.

In deze beleefde Planeet ruimte [= emotie] heb je grofweg drie eenheden

Microkosmos, mesokosmos en macrokosmos, respectievelijk verbonden met
- onder-/onbewusten, donker/duister, de persoonlijkheid/ego/de maskerade, het kleine grote ik die afwezig is in het hier en nu en aangestuurd extern door allerlei krachten
- dag bewustzijn (horizontaal),  daglicht, het grote ik, de ziel met al haar vorige leven stukken, die minder aangestuurd is door het aardse en bewustzijn heeft van dit zonnestelsel
- en bovenbewuste,  het Licht, de geest/wezen/spirit de aanwezig. Present en transpersoonlijk is en kosmisch en bewustzijn heeft van meer dimensionaliteit.

 Afgelopen dinsdag had ik deze ervaring bij m’n huisberg
Ik wil eigenlijk naar rechts gaan naar de kosmische plek maar de berg geeft aan: naar links; ‘sta open voor een nieuwe ontmoeting!’ Verder lopend en weer stil staan: kijk eens naar je voeten? Je draagt de rommel van anderen mee, laat dat los.! Allerlei reinigende fasen van gedachten e.d. komen op.
Weer verder: je gaat een bijzondere ontmoeting hebben, berijd je voor. Weer verder; nu kom je in het aura van dat!
Op de open weide onder kijkend naar de witte weide zegt een geestverschijning: je hebt een probleem dat je pad nog niet helemaal zuiver is. Werk daar aan! Geen vlees bijvoorbeeld. Dan zegt het wezen: kijk me eens aan. Ik zie een 20 – 30- m hoge lichtgestalte staan op de witte weide met staf en baard.  Kijk eens naar m’n hart. Ik herken  een oude meester!.  Wat ik je nu ga vertellen niet opschrijven en bewaar het in je hart.
Na het gesprokenen zie ik de Lichtmens naar boven weggaan.
Of die persoonlijk is of collectief? Maakt niet uit,  het zet me in elk  geval in beweging, naar iets dat ik niet direct zelf zou hebben gekozen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten