zaterdag 5 januari 2019

Uit de zieligheid


Kennen we geen reinigingsriten meer, die ons werkelijke verleden opschoont?
Wel degelijk en hier een persoonlijk voorbeeld.

Ik was gisteren met een vriend op pad,  die ik in een ander leven heb gedood. Niet met opzet, of uit gewelddadigheid maar in een strijders reflex omdat ik hem in zijn rituele territorium tegenkwam, dat hij niet wilde en zeer boosaardig werd.  Een tik met m’n wandelstok op de juiste plek was voldoende om hem af te remmen, toen voorgoed. Zijn kra, een zielstuk was echter bij me gebleven waar ik last van had.

We spraken er als volwassen mensen over in het nu en wandelden door het bos waar het had plaatsgevonden.  Geen haat, wroeging of iets dergelijks, maar ontmoetend tussen  een  toen christelijke missionaris en een ‘heidense’priester. Hij kreeg zijn verloren stuk terug en ik een stuk belasting weg.  De oude patronen van onze omgang met de toenmalige omgeving werden ook rechtgezet en geneutraliseerd. Immers ook onze omgang met deze Belevendigde planeet kent lagen aanrakingen. De kunde in deze tijd is om breeder, dieper en bewuster met het Omgevende in en om je om te gaan.
Dat is een diepere reiniging en opschoning van meerdere personen en een  plekgeheugen.

Ik hoor, zie heel veel om me heen  van disharmonie dat bij nader onderzoek een karmische grond heeft, niets met de persoonlijkheid van nu heeft te maken maar het handelen in een ander leven. De puinhopen van toen, verdienen nu opruiming anders zeuren ze verder in de tijd. En val me niet lastig met je eigen gezeur  door het als verhaal maar te blijven herhalen en los het werkelijk op!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten