maandag 13 september 2021

het noordelijkste woud van de Aarde bezocht

  "Ik ben mede dankzij corona steeds meer gaan beseffen wat het bos met je gesteldheid kan doen, al ben ik ook weer geen bomenknuffelaar geworden. Als ik reportages maak in het buitenland kom ik vaak gejaagd en moe thuis. Na onze Borealis-reizen was ik ontspannen, een heel andere ervaring.”

journalist Jelle Brandt Corstius

In vier jaar tijd reisden journalist Jelle Brandt Corstius en fotograaf Jeroen Toirkens acht keer af naar de meest noordelijke bossen op aarde. Het leidde tot een reeks bijzondere verhalen en foto’s, die behalve in Trouw ook verschenen in boekvorm en als tentoonstelling, in Den Haag én Anchorage, Alaska.



in deze ‘boreale’ zone staat maar liefst 30 procent van alle bomen op aarde. Het is een gordel van vooral naaldbomen die zich uitstrekt over Europa, Azië en Noord-Amerika.

https://www.trouw.nl/achter-de-schermen/jelle-brandt-corstius-en-jeroen-toirkens-reisden-vier-jaar-door-het-bos-voor-borealis-ik-ben-geen-bomenknuffelaar-geworden~baaee9b7/


Geen opmerkingen:

Een reactie posten