zaterdag 27 augustus 2022

zondagavond Gaia-Zoom, thema: De mogelijkheden van een Centrum

Welkom Zondagavond: de 75e Gaia Ontmoeting via Zoom, 28 augustus 2022 (20.00 -21.30 uur): 
 De wekelijks Gaia-ontmoetingen via het programma Zoom op de zondagavond, 
is een video ontmoeting met Dick van den Dool van 20.00 uur – 21.30 uur met uitloop. 

 Het program bestaat uit een presentatie van een onderwerp met zelf onderzoek daarna uitwisseling wat leeft. En natuurlijk nieuws uit het de subtiele Natuur in Nederland en deze planeet. 

 Subtiele lichamen: Een reis in het Zijnde het Grootse ‘Omgevende’ dat zich uitdrukt in veelheid van het sub-fysieke Straallichamen(3) 
 De mogelijkheden van een Centrum 


De hemel is mijn vader, de aarde is mijn moeder en zelfs een klein schepsel als ik vindt een intieme plek tussen hen. Daarom zie ik wat het universum vult als mijn lichaam, zie ik wat het universum stuurt als mijn natuur. Alle mensen zijn mijn broeders en zusters, alle dingen zijn mijn gezellen. 

 Uit de ‘Westerse Inscriptie (Ximing) van Zhang Zai, Chinees filosoof en politicus, 1022-1077 

Waar is het/ons middelpunt, Het/ons centrum en waartoe? Een grote stad betekent grote eenzaamheid. Erasmus In de oude geomantie werd steeds gezocht naar het centrum, daar waar het gebeurt of dat in of op de aarde is, in de ruimte als de Poolster, een landschap met haar heilige berg, een stad met haar centrum van wereldlijk en geestelijk gezag, een huismiddelpunt e.d. Dierenriemen werden door de oude mens aangebracht in grote of kleinere landschappen voor de werkelijk ondersteunende verbinding met Boven, maar wat is daarvan geworden? 

 De aard van God is een cirkel waarvan het middelpunt overal en de omtrek nergens is 
 (Empedocles, Grieks filosoof, 492-432 v. Chr). 

 Is het Centrum verplaats van Buiten naar Binnen en wat is daar dan als centra te herkennen? Waar ligt dan feitelijk ons aandachtspunt in materie, ruimte, tijd of daaraan voorbij? Op naar de Aandacht! En zoek de Leegte als centrum ervaring!!!!!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten