donderdag 3 december 2020

De Aardse Natuur is geen oorzaak maar een spiegel: VTS, Vanished Twin Syndrome.

 


een reactie 
Goedemorgen Dick,
VTS, Vanished Twin Syndrome. Toen ik in het zuiden ging wonen en hier ook verder wilde met het bijwonen van (familie)opstellingen kwam ik in contact met de Vlaming Guido van Loon. Hij is in z'n opstellingenwerk expert in VTS vanuit z'n eigen ervaring als overgebleven twin.
De groep deelnemers die zich in de loop der jaren om hem heen verzameld hebben hebben vaak zelf ook een Vanished twin. Zo ook ikzelf. Het heeft tot 2014, m'n 35e levensjaar, geduurd voordat ik me bewust werd van het bestaan van m'n één eiige tweelingzus.
Die waterader. Mensen draaien het vaak om. De waterader krijgt dan de schuld ja. Maar die waterader is een afspiegeling van iets in onszelf. Het is feitelijk voor het meisje belastend dat de ouders op haar projecteren dat ze het slachtoffer is van een waterader. Dat is wegkijken van de werkelijke werkelijkheid die gezien wil worden. Dat is cognitief dissonant verstoppertje spelen en zeggen 'mijn naam is haas'. De confronterende werkelijkheid wil erkend worden. Waterader appeleert bij mij ook aan het teken waterman en Herakles opdracht om de rivier om te leggen zodat de Augiasstallen gereinigd worden. Dat vergt het opofferen van onvolwassen egodelen die niet vanuit eenheid willen leven.
Ik voel dat meisje als een lotgenote. Als kind word je overweldigd door deze krachten en heb je verstandige ouders nodig om je te helpen incarneren. Gelukkig dat deze ouders jouw hulp ingeroepen hebben!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten