zaterdag 14 april 2012

Dimensionaliteit


Ik werd na een kort rustslaapje in de auto wakker en wist even niet waar ik was en wie ik ben. Snel herinnerde mijn persoonlijkheid me er weer aan wie en wat ik hier –tijdelijk- ben. De verkozen zoekmachines doen vervolgens weer hun werk.
Levend in een lichaam in deze dimensie is soms een hele leeropgave. Het water-aarde organische materielichaam levend in een driedimensionale ruimte [is emotie] met een Mind [is tijd]. Dit is dan de werkelijkheid van de materie-ruimte-tijd dimensie . Met deze vierde dimensie omgaand is een hele klus. Het lijf vraagt om zorg, voeding, een huis materie en rust/slaap. Het ruimtelichaam heeft vooral behoefte aan leegte om hier te komen en het tijdlichaam om een meditatieve staat om niet teveel af te leiden in het nu. Is daar onvoldoende zelfbeheer dan trekt één van de drie de aandacht door lusten, emoties en gedachten en brengt je veelal in het daar en toen. 

Meer komend in het hier en nu is de mogelijkheid om in een andere dimensie te zijn.  Voor velen is de nacht de enige mogelijkheid om uit deze zoekmachines te geraken van de persoonlijkheden en andere bezettingen. In de nacht kun je dan zijn in andere dimensies en wordt soms symbolisch vertaald in dromen.  

Een oude weg in de geomantie was de weg van het bezoeken van bepaalde punten in het landschap waar de ‘doorgang’ natuurlijk voorhanden was. Andere realiteiten zijn daar gemakkelijker doorboorbaar.

Als reiziger in andere dimensies ken ik de subtiele werelden maar al te goed met haar verleidingen.  Dat is in feite nog een tussenwereld waar materie, ruimte en tijd nog inhouden hebben. Voorbijgaand door de  materie kom je ondermeer in trillingen, licht en donker. Voorbij de ruimte en tijd is moeilijk meer voor te stellen. Je kunt het alleen ontmoeten op de doorreis naar de voorhanden zijnde 12 dimensies. Goede reistijd…hum..reisloosheid in de absolute leegte met presentie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten