vrijdag 20 mei 2016

berseker's gang

Deze week was ik in m’n bos van een gevelde eikenboom aan het opruimen toen ik plots wat naast me zag. Het was een beermens; een groot mens in een berenkleed. Hij wees westelijk naar een holte in de aarde niet ver van me vandaan. Daaruit kwamen in tweetallen ongeveer zes tot acht beermensen. Ze reisden door de lucht naar de nabijgelegen kerkplaats waar het redelijk licht was. Toen verloor ik het contact.

Een scene van vastgezette energie van oude zielen die naar het licht reisden.
Bij nader onderzoek waren het oude Odin-strijders, de meest gevreesde bersekers, de oude bondstrijders van de heersers in de Noord-Europese voorchristelijke middeleeuwen.
Ze zijn ingewijd in de beer door hun riten van het doden van een beer, eten van bepaalde lichaamsdelen zoals hart/lever, het drinken van hun bloed, het afstropen van de huid en dat dragen. Een inwijding , transformatie en identificatie  in de werkelijke berenwereld, het grootste roofdier in de middeleeuwen.
De continentale Germanen hadden ook strijders ingewijd in de wolven  die ook een totale identificatie kenden met het roofdier wolf. 

Bersekers konden wolven of berenkleden dragen en waren in de oudheid gevreesde elitekrijgers die zonder wapens doden zelfs met hun tanden. Gelijk een dier.

De door mij waargenomen strijders wilden naar het licht reizen..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten