We spraken over
een verdwijning van een 20 jarige vrouw in Regensburg in Beieren. Een stad met een zwaar karma en een sterk zwart
magische kant in de ondergrond. Gelegen aan een wonderschone lichte rivier de
Donau. Een mooie polariteit van zwart en licht.
De jonge vrouw is
middernacht na een feest naar de rivier gegaan en hoogstwaarschijnlijk in het
water gekomen. Je hebt van die plekken die een offer vragen en zo ook hier dat
krachten in de stad een offer vroegen en nu een deel van haar ziel daar
gevangen houden in de ondergrond. Dat kan alleen gebeuren als iemand daar
aanleg voor heeft uit oude incarnaties. Niets gebeurt zonder reden. Voor de
overlevenden is het een Spiegel dat hier wat gaande is in de onderaardse sferen
die oplichting nodig hebben.
Toen ik in het
ziekenhuis lag, was naast mij een man die in de regio veel
kennis heeft van
de ‘Heimat’, lokale geschiedenis. Zijn klacht was dat er nu geen belangstelling
meer is en dat de draad met het verleden verbroken wordt.
Hij was ook trots
om de zoon te zijn van de Gauleiter – een hoofdvertegenwoordiger van het NS
regime- van Regensburg in de laatste oorlog. Waar je wel trots op kunt zijn
maar goed het was m.i. maar wel verkeerde grootspraak. In het Duitse is nog
steeds een sterke onverwerktheid van het zwarte verleden dat steeds weer kan
opduiken in mensen, organisaties en zoals bij de verdwijning van de jonge
vrouw.
Het verleden mag goed
onder ogen komen en verwerkt en verdient
geen be- of veroordeling.
Regenburger Dom
is overigens gewijd aan Petrus. Petrus
patroniemen zijn net als Johannes de Doper patroniemen van vroeg christelijke
aard toen het christendom nog veel meer natuur georiënteerd was. Petrus op rotsachtige plaatsen en Johannes op
of bij waterrijke plaatsen.
Vanuit Regensburg werd in de Karolingische tijd het
noordelijk gedeelte van Beieren gechristianiseerd waarbij ook Bonifatius
betrokken was. Men noemde dat gebied Nordgau en het Fichtelgebirge maakte daar
onderdeel van uit. Vanuit dit centrum
ontstond een moederkerk in de 9e/10e eeuw Tirschenreuth ook gewijd aan Petrus.
Later werd in de tweede ontginningsfase in de 12e, 13e
eeuw Schirnding gegrondvest ook met een Peterskerk gelegen in het kerspel Arzberg en vermeld in 1268. De Schirndinger kerk ligt
op een rotspunt in een dal.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten