maandag 26 oktober 2015

de aller grootste angsten

Onlangs schreef ik een blog over angsten.  Daarbij beschreef ik dat de grootste angst, de angst voor de dood is. Als reïncarnatie therapeut heb ik  in het verleden veel gewerkt aan mezelf en anderen met deze doodsangst.

M’n vriend  Lantos wees me op zijn inzichten wat volgens hem de grootste angsten zijn;
1.    angst voor controle verlies
2.    angst voor verlies aan waardigheid
3.    en de aller moeilijkste  de angst voor verlatenheid. Ook de laatste uitspraak van Jezus aan het kruis; “mijn God mijn God waarom hebt Gij mij verlaten”

Wat ik van de Duitsers ken, dat zij perfectionisten willen zijn en een grote angst hebben voor controleverlies. De vluchtelingen van deze tijd handelen uit angst voor verlies aan waardigheid. Deze twee angsten ontmoeten elkaar nu in Duitsland met de nodige responses. Het brengt in elk geval leven in de brouwerij en vaste standpunten in het emotielichaam in beweging. Veel werk aan de winkel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten