dinsdag 7 augustus 2012

Subtiele milieuverontreining; een voorbeeld

Al enige tijd is het onderwerp subtiele milieuvervuiling een thema voor me om dieper uit te zoeken. Toen ik in de zeventiger jaren milieuvervuiling studeerde kende men vooral nog de verontreiniging van het water. Inmiddels zijn alle elementen wel aan bod gekomen, behalve de subtiele vervuiling, die meer in gnostische kringen bekend is. Al enige tijden was ik me in Schirnding bewust van een subtiele zwart verontreiniging van ernstige aard. Zelfs in ons hoge huis op de berg treedt het op en pas vanmorgen werd me duidelijk waarvandaan het komt. Niet ver hier vandaan ligt de Tsjechische stad Sokolov, die voor 1948 Falkenau an der Eger [valk aan de Eger) werd genoemd. Een plaats met een oud verleden van stadsbranden en vooral vroege chemische industrie gebaseerd op dagbouw van bruinkool. Deze open wond in de aarde beslaat een groot gebied en werd een uitstroompunt vermengd met de chemische bodemvervuiling van de lokale industrie. Deze subtiele afvalstroom stroomt tegenstrooms naar het westen en loopt dan deels in het Eger- en Roslaudal waarna het bleef hangen in Thiersheim en omgeving. Het zorgt voor een onaangename sfeer. Nu kan het weer terugstromen dieper in de aarde maar heeft wel blijvend m’n aandacht nodig. Een vriend van me vertelde me pas dat door de veranderde trillingen vanuit het aardecentrum de nederwerelden in beweging komen door voedingsgebrek en verdringing door andere rijken dieper in de aarde. Zo komt als het ware de nederwereld in onze middenwereld met alle gevolgen van dien. Dit is onderdeel van de grote aardeverandering waar we nu mee te maken hebben en is voor degene die daar gevoelig voor zijn zeer onaangenaam. Dat maakt dat subtiele milieuverontreiniging een actueel thema is. materialisme heeft veel moois gebrachts maar ondraaglijke schaduwen in onze en andere sferen; tijd voor een nieuwe start

Geen opmerkingen:

Een reactie posten