Met trots presenteren wij de genomineerden voor de Vieze Verkiezing! Uit ruim 1500 nominaties koos de jury de 5 meest brutale fossiele reclames. Wie gaat er vandoor met deze dubieuze publieksprijs en verdient een heuse Greenpeace-verrassing? Het lot van deze vervuilers ligt in jouw handen: stem nu!
Maar liefst 1500 nominaties ontvingen we van jullie. Overweldigend! Samen met Reclame Fossielvrij selecteerden wij de 5 meest brutale fossiele reclames. Wie verdient het volgens jou om de Vieze Verkiezing te winnen?
KLMpresenteert zich met de campagne Urban Trail als een sportief bedrijf. Best gedurfd als je enorme fijnstofkanonnen in je hangar hebt staan.
Land Rovermaakt reclame voor hun slurpende SUV’s rondom de James Bond-film ‘No Time to Die’.
Ryanairvindt dat we moeten “Inenten en gaan”. Say what?! Dankzij Ryanair vliegen we steeds sneller de klimaatcrisis in.
Shell“neemt samen met Staatsbosbeheer de verantwoordelijkheid om bij te dragen aan de klimaatdoelstellingen van Nederland.” Plant een paar bomen en je hebt voor 10 jaar reclame.
Vattenfallvoert campagne met de leus “Fossielvrij binnen 1 generatie”, maar bungelt in de energie-ranglijst van de Consumentenbond onderaan met een 4,3 als rapportcijfer.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten