vrijdag 16 december 2011

Wordt een aangename blijde rijder


Hoe komt het toch dat ik  me op de weg als soms direct anders ervaar dan los van de auto?  Er overkomt me  werkelijk iets. Als omgevingsdeskundige bezie ik het in de eerste plaats als een invloed van buiten, dat me aanzet tot.
Gisteren kwam het inzicht dat heel veel auto’s uitermate negatief zijn, een negatieve geest hebben, negatief geladen zijn. Waardoor? Twee redenen; ze nemen de kwaliteit op van de weg op, dat in feite een zeer duistere donkere baan is. Of ze passen zich aan de schaduw van de bestuurder aan, die instinctmatig reageert op het weggebruik van anderen; boosheid, agressie e.d.. De weg als duistere baan met veel zeer beladen emotiewezens die je zeer snel aanzetten om hen te voeden door je te triggeren op je zwakke emopunten van angst, boosheid, machteloosheid, voordringen  e.d.
Ik heb me altijd verbaasd over de snelle overgang van sfeer als je bij de Nederlands-Duitse grens bent en de Duitse autobaan oprijdt. Geen tot weinig begrenzingen, bredere wegen en een veel oplettender en voorkomender autogedrag dan het Nederlandse voorpiepen, geen rekening houden met e.d. Het is een aangenaam verblijven op deze niet negatieve banen in het grote Duitse landschap.
Het netwerk van autowegen in Nederland is sterk emobeladen en binnen het veld dat de wegen scheidt ontstaat een beladen tussenveld en zo wordt Nederland beheerst door een algemeen landdekkend beladen negatief veld dat alles beïnvloed.
Voorheen had je kerken op krachtpunten in het subtiele lichtnet waar rituele werden gedaan die het netwerk en het tussenliggende veld kwalificeerden. Nu heb je het netwerk autobanen met haar uitwerkingen en elke auto met haar bezettingsbestuurder voedt dit veld door zijn onbewustheid.
Wees daarom heel alert hoe snel te wordt meegezogen in dit  sterk beladen autonet en maak je autogeest weer vrij van deze bezettingen en wordt een aangename geestautorijder. Zo voed je niet een groter machtsveld dat het niet zo best met onze menselijke vrijheid van doen heeft.

1 opmerking:

  1. Mooie waarneming Dick,
    De vraag die bij me bovenkomt, is hoe zit het met de steeds meer voorkomende rotondes, als het ware acupunctuur punten in het wegen net, waar vele tegen de klok in, bewegingen plaats vinden.

    Groetjes Jann

    BeantwoordenVerwijderen