vrijdag 27 juli 2012

wel eens gezien een bankwezen?

Wie heeft zich wel eens verdiept in het bankwezen? Niet in materiële zin maar in subtiel zin. Welk soort wezen regeert in feite de bank op een subtiel vlak? In elk geval kun je onderscheiden de lichte en de donkere kant. Veel bankwezens leven in de onderwereld. Alleen de Rabobank komt er bij mij goed uit. Zelfs ideale banken zoals deTriodosbank hebben de neiging naar onderen getrokken te worden.
De andere banken hebben helaas een sterk onderwereld karakter, wat zich kan manifesteren in de personen die zo’n bank runnen. Dus Blijft nog de vraag wie heeft het woord ‘bankwezen’ bedacht?

1 opmerking:

  1. Ha Dick!
    Interessant wat je laatst schreef over bankwezens. Ik ben zelf ook even op onderzoek uitgegaan en inderdaad, Triodosbank is onderhevig aan naar beneden trekkende energieën, ik voel onrust en onstabiliteit. Rabobank, bij wie ik sinds de overname van Friesland Bank weer tegen wil en dank klant ben geworden, voelt relaxed, stabiel, ik kan er diep van ademhalen..... Vorig jaar heb ik na de verkoop van mijn huis tot grote opluchting mijn Rabobankrekening die uit mijn puberteit stamt opgeheven, alsof via die rekening de invloed van mijn biologische familie nog aan me kon kleven. Mijn twee nieuwe rekeningen, die bij Friesland Bank en Triodosbank, bleven over maar ik besloot uiteindelijk om mijn geld van de Triodosbank geheel over te hevelen naar Friesland Bank vanwege een bijna dubbel rentepercentage over mijn spaargeld (geld van mijn verkochte huis). Nu ben ik dus opnieuw klant van Rabobank geworden wegens de overname maar ik moet bij nader inzien constateren dat ik het toch niet zo erg vind als gedacht omdat ik nu op een nieuwe manier klant ben van de Rabobank, namelijk via de Friesland Bank route.......en het voelt warm, stabiel. De Triodosbank met mijn lege betaal- en spaarrekening aldaar zie ik spartelen en haast bezwijken onder de eigen zwaarte. Vreemd dat dat juist een bank met duurzaamheidsoogpunt ten deel valt..... Zo zie je maar, bepaalde zaken zijn toch niet wat ze op het eerste gezicht lijken.....
    Groetjes F.

    BeantwoordenVerwijderen