dinsdag 26 juni 2018

Kristalhelder worden

De Rozenkruisers kennen een zeer essentieel gegeven; “Uit God worden wij geboren [de Bron], in Jezus [Christus] sterven wij [de Weg], door de Heilige Geest worden wij wedergeboren [komen we uit de gevangenschap van de persoonlijkheid in het transpersoonlijke]’.
Christiaan Rozenkruis  heeft dit gegeven weer herbenoemd  in de Fama Fraternitatis, doch de uitspraak is universeel en kenden ook al de Katharen.

Deze driedeling is zeer belangrijk en herkenbaar. In de geomantie herken ik:

- de elementaire sferen van demonen. De sferen waarin de meeste mensen wonen, werken en leven in gebouwde gebieden, steden e.d.

- de elementale sferen van elementen wezens die vaak nog intact is in de natuur, het natuurlijke, maar vrijwel niet meer voorkomt in de bewoonde gebieden. Mensen die interesse in de natuurwezens hebben, zijn vaak heel erg bezet door de elementaire werelden.

- de Heilige sferen van het overstijgende van de vier elementen te vinden op speciale plaatsen in de natuur. Niet meer de oude heilige plaatsen!

- de onzijdige en door mensen  benoemde Goddelijke/Godinnenlijke sferen van de Lichtwezens.  Een kunst om ze te vinden maar ze zijn er! In m’n maandelijkse Gaialogische excursies bezoek ik graag deze contactpunten.

Dat ik hier in dit Fichtelgebirge gebied ben, heeft te maken met de drie laatste sferen, daar ik naar bepaalde plekken kan gaan om me van buitenaf op te schonen na verblijf in de elementaire mensen sferen. Een Licht hygiëne op de weg naar A/Edeldom die dagelijks noodzakelijk is.

Met dank aan m’n “Vurige Broeder’


Geen opmerkingen:

Een reactie posten