De schoonheid van de beginnende oude
dag is dat je terug kunt reflecteren na een lange levensweg. Eén van die reflecties betreft de vele vorige
levens die gepasseerd zijn. Mijn onderzoekfase daarin begon in begin negentiger
jaren. En zoals ik me ken doe ik daarin een opleiding, praktiseer het enige
tijd en laat het weer los en ga er later weer anders mee om. Al eerder had ik bij het doen van een
dromenjaar in de eerste nacht een droom van drie grafzerken: één die aan het oppervlakte
lag, één dieper in de aarde met gotische teksten en één nog dieper met een
onbekende taal. Het pad van de ziel.
Oude sterfervaringen verwerken is nog steeds een bewustzijnsdaad van me. Ze
manifesteren zich in actuele werksituaties, dromen, ontmoetingen met mensen en
plekken en vooral in contacten met vrienden.
Fivelingo geomantische bezoeken
De laatste maanden ben ik weer in het noord-Groningse actief in het kader
van een diepte onderzoek naar de Friese cultuur. Eind 2003 tot begin 2005 heb
ik daar een geomantische onderzoekcyclus van minstens 12 dagen gehad. In dit jaar
ben ik weer gestart en liep een nog niet herkend vorig leven tegen het lijf van
een missionaris in de 10e eeuw, de periode na Liudger en zijn bekeerde bard
Bernlef.
Eerst een ander Christendom
Nu bezocht ik plekken in Fivelingo die met destijds te maken hadden. Een
gebied waar het paganistische Christendom
al eerder vanuit Ierland en Schotland zaad had gevonden waar je weinig over
leest. Dit Keltische Christendom is
in het Noord-Groningse nog goed merkbaar in de sferen, oude verhalen en
belevenissen van lokale mensen die nog spreken over ‘Engeland’, de
doorstrekkende spirituele gasten en m’n vriend, die afstamt van een zwanen ridders familie, noemt ze nu
Ieren die hun andere christelijke verhaal van liefde en Natuur inwijdingen
verkondigden i.p.v. het volgen van een oud woordboek –de bijbel- van een veraf Joods
volk , dat niets moest hebben van de Natuur.
Het is een historisch gegeven dat Latijnse christianisering van het Friese
cultuurgebied een proces is geweest van lange adem.
Het proces nam ruim drie eeuwen in beslag: van de tweede helft van de zevende die startte met
Willibrord tot het begin van de elfde eeuw. De Friezen gaven pas in de loop van enkele
eeuwen hun Germaanse religie op voor het christendom, de religie van de
Franken, hun vijand.
En in de elfde eeuw begon een nieuwe
ronde van christianisering door de vestiging van kloosters naast de reeds
aanwezige kerken bouw. En zo bleef het maar doorgaan, de continue verandering /indoctrinering
van de Friese geest, het land en de
cultuur tot wat het nu is.
de
verlegging van de heilige richting van het noorden van de Noordvolkeren naar het oosten en Jerusalem en als we niet
goed uitkijken naar het zuid-oosten van de andere agressieve religie naast het
christendom en de joodse, de Islam
Er zijn wat zendingen geweest vanuit
missionaire centra als Utrecht en Duitsland: Werden, Bremen en Munster, die door
het nieuwe lokale gezag van de Franken, de latere Hollanders soms door
overreding, dan wel door christelijke magie van religieuze voorwerpen, dan wel
door het zwaard tot ‘kerstening’ kwamen.
De onderdrukking zette zich later
voort via de kloosters die eigenlijk grote 'kolchoz' boerderijen waren in de
katholieke hierarchie, en later de lokale
jonkers, de herenboeren en nu de multinationals die via aardgaswinning het
gebied met de materiele onttrekkings systeem naweeën laten zitten.
Maar het is nog steeds zo’n mooi
gebied! En om het gebied te steunen, bezoek het eens bewust!
Wat persoonlijke missionering
details
Terug naar de 10e eeuwse missionaris in de tijd dat de raids van
de Vikingen de RK christenen het behoorlijk moeilijk maakten om hun oude geloofsgenoten
eens tot een ander inzicht te brengen.
Waar kwam trouwend de impuls vandaan om te christianiseren, vroeg ik me af
op de heilige wierde in Groningen? “De
volken hier in het noorden waren heel primitief, wild, moordzuchtig en wreed.
Pacificatie was nodig met de middelen die toen voorhanden waren: sterker
geweld, missionering, zwarte magie (vloeken). Anders was er geen ‘vooruitgang’.”
Dus naast blijvende christianisering, hardere magie en ‘strijd geomantie’, om hardnekkigheid te doorbreken zocht ik Nieuwe
krachtpunten voor kerkbouw om af te
leiden, de tweede generatie
kerkstichtingen.
Mijn leerschool had ik in de stad Utrecht en bestond ondermeer uit het
hanteren van Latijnse kettingvloeken
naar oud gebruik, vanuit Utrechtse plekken zelf voor het afdichten van
boven sferen toegangen. En eenmaal ter plaatse de pleksfeer afdichten in haar
aarde-verbinding.
“Rotton”
We bezochten laatst ook de plaats Rottum waar rood aardvuur zich manifesteert
en de naam Rood-heim (10e
eeuw) vandaan komt.
Uit de oude verhalen is bekend dat hier door Liudger een heiligdom van wel
100 heidense beelden is verstoord , die deels zijn afgevoerd naar Utrecht.
Een waar Fries- Gronings machtspunt dat ik kende toen ik het bezocht en in
me opkwam:
Ken ik deze
plaats: nee, te heidens en ja; heel veel
veroordelingen. ‘Heel, heel veel volharding’. Ik heb hier
wat afgevloekt.
De plek zelf gaf
me nu aan: vergeef jezelf en kom van m’n schoonheid genieten.
Als ik naar de
wierde loop over hett mooie voetpad zegt een stem: ‘stop: te onrein! ‘(moest eerst vloeken ongedaan maken of is het
veld nu te onrein?) Na enige tijd hoor
ik; ‘je zonden zijn je vergeven. Voor
christenen was ik een heilige, voor Friezen een last!’
‘En kijk eens naar de ondergrond? ‘Verbinding met aarde ondergrond kapot
gemaakt; met een aarde-ontbindingen vloek.
Boven is ook ‘ een Utrechtse schil’ om de instroom te belemmeren.
Naja, spiritueel
herstelwerk was aan de orde.
Een dodelijk einde na een korte
fase van werken in de vreemde
Enkele dagen later kwam in me op dat ik door een Friese lans op deze grote
wierde was gedood. Ik reed te paard op die terp en een lokale man wierp het
wapen in m’n rug. Pijnlijk en een korte dood. Ze mochten me daar trouwens niet.
Degenen die het toen deed ken ik nu als ziele broer, die hangt bij een Groningse vriend. Het kan
verkeren.
Opzeggen van contract met de RK
kerk
Gisterenavond lag ik in bed te mijmeren over al m’n levens in dienst van
deze Rk groot macht: de Friese missionaris (10e eeuw), de Duitse
kruisridder (12e eeuw), de kerkenbouwer in de zodiac van
Glastonbury, de katholieke roverskapitein in Duitsland (dertigjarige oorlog 17e
eeuw), de kerkelijke alchemist in Praag en de Schotse vrijmetselaar bouwer in
Roslin.
Tijd om eens definitief te stoppen met het ‘latijnse kruis’ mechanisme in m’n systeem. Wie volgt? Een droom in de nacht beloonde me
voor deze fundamentele daad.
En
machtsmagie in iemands subtiele systeem herken je door een omgekeerd pentagram.
Vele, vele religieuzen, zelfs de dalai Lama, de paus, dominees en
priesters hebben dat helaas.
Geen veroordeling
maar een herkenning
En herken
ook hoe moeilijk het is voor de hoogste rk geloofsgenoten
om hun
eigen daden tegen de mensheid onder ogen te zien.
En hoe is het met uw kruis of omgekeerd kruis ergens is uw systeem?
En hoe is het met uw kruis of omgekeerd kruis ergens is uw systeem?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten