donderdag 21 februari 2019

Wat is eigenlijk ‘zorg dragen voor ‘Gaia’, deze planeet, en hoe?

Big thinking and handling:
Wat is eigenlijk ‘zorg dragen voor ‘Gaia’, deze planeet,  en hoe?

                            


Klimaatactivisme is weer wat aan het ‘in’ worden en vooral jongeren spiegelen compromisloos hun bezorgdheid aan de ‘genieters van het verdorvene’. Niet altijd bewust wetende dat elke generatie ook weer haar eigen onverwerktheid in detail gespiegeld krijgt en in ondergaat.

Maar wat versta ik eigenlijk zelf onder zorg voor deze planeet?
Al meer dan dertig jaar draag ik  mede in m’n activiteiten een naamgeving ‘Gaialogie’ en voel  me met deze planeet heel erg verbonden. Mijn weg die ook deels door karmische patronen werd bepaald.

Het luisteren naar een plek is het diepere aanspreken
Het volgen
En de aardegeest om hulp of advies vragen.
Maak geen zorgen
Alles is goed
Als je in harmonie leeft met de Aardgeest.]
Heb plekken waar je het kan ontmoeten in Schirnding bij de bron
Of de steen of in de meditatiekamer
Gaia.

In m’n werk is lokaliteit het belangrijkste en boven lokaliteiten activiteiten,  zoals iets doen voor een land, of grotere regio niet mijn werkwijze. Laat staan iets voor deze hele Planeet te doen.

Bepaalde oervolkeren hebben nog een sterke bewuste relatie met de planeet, zoals de Mama’s in Columbia.
De andere hoofdreligies hebben een sterke anti planeet strategie in hun sfeer en aangenomen dogma’s en kunnen nog veel leren van de door hen weggedrongen oudere culturen. 
Het immens geadoreerde kapitalisme is de ergste ziekte die deze planeet mensen momenteel hebben omarmd onder het mom van vrijheid, individualisme, consumptiedwang en zuchtend  zich onderdompelende in het materiele.

Maar laat ik een wat uitspraken noemen die op m’n leer pad kwamen;
- genees niet de aarde door alleen  je handelen maar genees/heel  vooral  jeZelf.

Een leermeester heeft me dat behoorlijk ingepeperd dat het beste dat je voor deze planeet kunt doen,  is door je eigen persoonlijk handelen te onderzoeken. Niet alleen in daad, maar ook in het bewust worden van wie of wat je bent.

Laatst was ik in een stadje ergens in Nederland, waar karmische persoonlijke handelingen een spoortje hebben achtergelaten. Door m’n aandeel onder ogen te zien, te verwerken,  kon in het plaats bewustzijn dat deeltje worden gedeletet. Nog sterker het nam ook gelijksoortige programma’s weg. 
De stelling is dat een bewust geworden onbewust patroon onder ogen gezien  andere patronen een zetje  geeft naar automatische oplossing.

Over deze vernietiging waar ik bij was zegt de Friese maagd, Stella Maris, de Maagdmoeder op 15 februari j.l. : ‘Het was toen de tijden,  ik voorzag dat. Maak je geen zorgen over ons, maar over jezelf. Breng mensen naar de waterkant en laat ze ons begroeten, de Grote Moeder, de stille krachten van het water. Ik wacht af tot het water komt en dan zie ik wel weer!’


In m’n vakgebied zijn vele 'knoeiers’ die plek, plaats- of planeet helingen willen verrichten zonder dat de  veroorzakers daarvan  zelf veranderen. Een foute strategie? In elk geval is in mijn uitgaande activiteiten niet opgenomen om andermans  veroorzaakte  rommel zonder eigen aandeel  onderzoek en herstel niet 'im Frage ist.’ Wat dat betref ben ik geen 'do gooder' voor anderen en Spiegel ik liever de ingeslagen weg en de daaraan gekoppelde consequenties.

- ruim zelf geen spirituele rommel op van anderen op , daar dat hun eigen taak is daar ze het zelf veroorzaakt hebben. Je kunt ze wel leren maar niet wegnemen.

- Het beste cadeau dat je deze planeet kunt geven is je eigen ontwikkeling ter hand te nemen want dat straal je uit, aldus een inspirerende bron voor me!

Ken je overigens het verhaal van een Boeddhistische leermeester die met een leerling wandelde. De leerling zag een slak het pad oversteken en nam het op en zette het aan de zijde van het wandelpad. ‘Wat doe je nu’, zei de leermeester; ‘je haalt het karma van deze slak weg!’


Maar terug naar de toestand van deze wonderlijke planeet.   
De benaming Gaia slaat in eerste instantie op de planeet als  grote materie bol, en drager aan het oppervlakte van water, vegetatie en al het leven dat het draagt inclusief de subtielere sferen. Het zit onder je voeten en  heeft een centrum op 6000 km diepte. Een geweldig lijf waar  de mens maar aan de oppervlakte leeft. Mens nietigheid is goed zichtbaar bij het zien van deze planeet vanuit de ruimte, waar je namelijk niet de mens kunt zien, maar wel zijn handelen, in de lucht, wateren en aardepatronen.

Het meest kwetsbare is niet zozeer die hele grote planeet maar de ruimte waarin wij als mens  verkeren; de omgevende Natuur van bodem, water, lucht/atmosfeer. En mogelijk is juist deze atmosfeer wel de  meest kwetsbare schil die we kennen.  Het zei me vandaag; “ik verstik, dat weet je en wordt doorvlogen, gekliefd door raketten en bestraald met informatie die me niet bevalt om haar intentie en sfeer.”  Deze sfeer is het meest belast en zeer kwetsbaar.


In Nederland is het veld van Gaia in de aarde terug getrokken in de diepte. De ondergrond is gepijnigd tot diep met een immens ‘heipalen woud’, bodemlozingen en hebzuchtige onttrekkingen.  
In Duitsland is het meer in de luchtsferen en ook presenter.  In Engeland en vooral in de V.S. is het diep weggedrongen, terwijl het in Rusland toch groot in de luchtsfeer leeft.
De planeetgeest, in de atmosfeer is in Nederland sterk aanwezig tot aan de dampkring, net als in Zuid-Amerika en Rusland.  De V.S. komt ook hier weer sterk in de min door een diep  belast dal, net als het door velen zo geliefde Frankrijk! Volg niet de groten, die klein zijn in het voorbeeld.

Wat kun je zelf doen!
Wil je deze planeet ondersteunen doe het in je eigen omgeving, binnen je eigen mogelijkheden.  Ga naar buiten en groet de Natuur, de elementen en draag op jouw wijze zorg voor deze planeet.
De Aardegeest is ook aanspreekbaar en zoek eigen punten om je daar mee te verbinden en je dankbaarheid tonend voor dat je hier te gast mag zijn.  Groet en sluit het in je hart deze Aardgeest, dit Aarde planeet wezen en  ga persoonlijk bewuster om met de elementen; aarde, water, luchten vuur.

“Laatst liep ik langs een tweetal vrouwen die stonden te roken, in afwachting van de komst van schoolkinderen die ze transporteren naar hun dorp. Ik riep heel provocerend; “Dames jullie stinken!”

Ik vroeg m’n zoontje van zes jaar wat hij zou doen als een vriendje een snoeppapiertje weg gooit. Dan preek ik hem aan, was zijn antwoord. En als hij het niet opraapt, vraag ik hem: dan raap ik het op!

“Dring niet op maar toon!”
Tegenwoordig pik ik als ik buiten loop zoveel mogelijk vooral klein plastic in m’n omgeving op een stoor me niet aan anderen.  Deze impuls komt in elk geval ook bij hen binnen, en dat is wat we elkaar kunnen tonen; ons  mededogend gedrag met deze planeet tonen!

Handel, vraag en confronteer anderen met hun gedrag!
Want er is o  zoveel automatisch onbewust gedrag!
en
“small is beautiful”

 Maak geen zorgen, stroom, blijf in ontwikkeling.
Wij hebben de regie, niet jullie
Heb vertrouwen in het Bestaande
Alles heeft zijn tijd in deze Ruimte

Het Wezenlijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten