maandag 2 november 2015

Going out, to getting in local Nature’s Her-story



Gisteren eindelijk eens tijd vrijgemaakt om weer eens ‘ All-een’ op stap te gaan in de directe omgeving; de weiden, het bos, de stroompjes en de heuvels.
In m’n bos staat een zeer grote eik, die ik deze winter wil omzagen voor haar hout; 4 m3 goed eikenhout, een waar kapitaal. De boom heeft een rechte stam van wel 10 m lang. Het gaat me wel aan het hart om deze boom om te zagen maar ik heb het hout dringend nodig voor de eikenhouten vloeren.  Ik praat al enige tijd met de boomgeest en deze is willing. Het wil voor de 21ste December omgezaagd worden en daar is nog veel te regelen, zoals een bekwame veller, het wegslepen van de boom door de lokale boer, en de lokale houtzagerij opzoeken met de zaagmaatlengten die passen bij de lengten van de kamers.

Wat verder ontmoet ik de bosvijver. Deze 600 jaar oude visvijver behoorde oorspronkelijk bij de boerderij en is nog in eigendom van de vorige eigenaar van de hof. De begeerte is groot om het te kopen met het belendende prachtige hellingbos. Energetisch behoort het bos met vijver nog steeds tot m’n hof en haar weldoende energie stroomt daar naar toe. In de geomantie is bekend om bij eigendom te onderzoeken of een  grondstuk energetisch bijdraagt aan het huiserf.

In het oude beekdal van de Menslo stroomt het water van de oude heilige Steenberg kabbelend naar beneden. Een weldaad om bij de stroom te staan.  In het bos staan vele oude bomen die m’n subtiele lijf reinigen en voeden. Ook wezens zijn van de partij en van één ontvang ik een waarheidsschijf.
De Birkenbuhl heuvel laat me zien dat het een holle berg is waarin heel veel leven is, dat momenteel weer wakker wordt.

De Zwarte Percht, de zwarte godin is ook weer boven de grond gekomen rond eind November. Goed om haar stilte en kwaliteit te ontmoeten bij het haardvuur in het donker. De mystieke wintertijd is weer begonnen en weer de tijd om deze persoonlijke rechterhersenhelft ervaringen- Herstory- te delen i.p.v. de meer mannelijk  gerichte linkerhersenhelft Histories. Lang leven de koudetijd met het geringe daglicht en de kraakheldere nachten en sneeuwvlakten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten