donderdag 2 februari 2012

De hekse van Hohenberg a/d Eger


Maria Lichtmis 2012
Een gestommel in de gang en een ondefinieerbaar donker wezen brengt een zwarte mensengrote vrouw.  Het is de belichaming van een in de 11e eeuw gestorven heks die bewaard werd in de onderwereld en die men nu bij me komt brengen.  “We kennen elkaar. Toen heb je me geholpen met je toverkunsten. Ze hebben me gevangen in de nederwereld want ik betoverde de burcht met al dat Frankische gedoe. Die hebben me te grazen genomen en vast gezet.” Ik vraag haar waar ze naar toe wil. ‘Ik wil naar een andere dimensie.’ Voordat ze gaat wil ik nog wat  van haar weten. Ze vertelt me dat ze  leefde rondom de nabijgelegen Steenberg, toen ‘de Grote Moeder’ genaamd. Ze heeft de uiterlijke vorm van een liggende vrouwe met het hoofd wat nu de kern is van Hohenberg a/d Eger. Daar staat de Frankische burcht op. Ze zegt nog: ‘de Moeder voedt alles.” Dan verdwijnt ze in het Al . Nog steeds is deze burcht het toonbeeld van oudtijds gedrag. Net zoals iemand me  zei alsof de Sudetenduitsers de incarnaties zijn van de Franken.

In de nabijgelegen slotplaats van Schirnding leeft een chaosdraak, leviathangelijke,  in het oude centrum waar eens het slot staat. Het voedt zich met een natuurlijke negatief veld in de aarde en manifesteert zich in verschillende mensen in het dorp die lieden onder verslavingen e.a. selfisch gedrag.  De Aarde neemt deze oerkracht weer op in haar overgrote schoot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten