dinsdag 8 januari 2013

Subtiele magische machtstrijdstrategie



Een interessante ontmoeting bracht me tot een ander inzicht.  Ongeveer vijftien tot twintig  jaar geleden was ik in Brabant bij mensen voor een huisonderzoek. Een lokale wichelroedeloper kon een wat hij waterader noemde niet ‘stilleggen’. Ik herinner me nog dat het niet ging om een waterader maar om een krachtiger fenomeen, een watervoerende aardbreuk. Toen al had ik de strategie om het niet ‘stil te leggen’ maar om er mee te communiceren en dat lukte in positieve zin, dat de stralingsbron zich verplaatste.
Nu  kwam ik weer in contact met deze ‘waterzoeker’ die als 81 jaar oude man nog af en toe ‘wateraders stillegt, weghaalt door op een voor hem juiste plek een koperen ring te leggen met de opening naar het noorden’ Oude magie. Hij vermeldt er wel bij dat het hem energie kost en hij al een hartinfarct heeft gehad. Bekend is dat als je je bezig houdt met subtiele natuurkrachten  het je ‘besmet’; het raakt je energetisch en je raakt levensenergie kwijt, of het gaat je  zelfs geheel bezetten. Deze oudere waterzoeker heeft het zo rond 1952 geleerd van een Roosendaalse kaasboer en het leggen van ringen weer  van iemand anders. Steeds zag hij het en  kon het ook.  Je hoort dat veel in bepaalde kringen dat ze het kunstje van iemand in een korte tijd  hebben geleerd.  En deze wateraderzoeker heeft vele levens aangenamer gemaakt door het stilleggen; kinderen konden weer slapen, ziekten verdwenen en dieren werden weer gezond.
Nu was ik bij z’n schoonzoon die “geweldig last had van een waterader; elke keer als je wat beweegt in het huis komt de stilgelegde waterader weer terug.”. In het huis waren volgens de waterzoekers twee kruisende wateraders en hij had op beide al een koperen ring gelegd.  Verdorie hij is nog steeds aan het bestrijden, dacht ik en zag dat het weer ging om twee kruisende watervoerende breuklijnen, die elkaars tegenpool zijn  In de ene zat een waterdraak en in de andere een vuurdraak die behoorlijk boos was omdat hij werd gecontroleerd.  Ik adviseerde de waterzoeker ondermeer om de beide koperen ringen weg te halen en dat gedaan hebbende gingen de uitstralingen weg. De strijd aangaan met natuurkrachten is het slechtste advies.  De schoonzoon die ‘last had van de wateraders had een emotioneel probleem en intern vocht hij ook met z’n emoties.  Zo subtiel buiten zo  subtiel binnen. Het zal nog langs duren voordat in de volksmond herkent wordt dat de aarde meer straalt dan ‘aardstralen’ en dat wateraders niet alleen negatief kunnen zijn. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten