maandag 10 februari 2020

Afrikaanse eigenheid

Ik keek naar een inspirerende video van een Afrikaanse sjamaan die een lezing hield in naar ik meen New York en wat hij vertelde raakte me diep. Een verhaal over voorouders die wachten en aandacht vragen, rituelen en initiaties in de werkelijke kracht van Afrika. En een Afrika die wacht op zijn mensen die eens gedeporteerd waren.
En de wens van een nieuwe exodus terug naar Afrika in een verenigt Afrika: coming home na een exodus om de werkelijke Afrikaanse spirituele kracht die onzichtbaar is te ontmoeten.
Een mooi mens deze sjamaan uit Burkino Faso!!

https://www.youtube.com/watch?v=o5Nklv7MFUA

opmerking van PK
"Dank voor je aanbeveling van de speech van Patrice Some. Ik kom veel in Gambia, ik zal het doorgeven aan mijn vrienden daar, in de hoop dat hun verlangen om naar Europa te komen vermindert. De rijkdom van Afrika is dit, de gemeenschap en het samen leven met de natuur is van grote waarde. En ook leven volgens de eigen wetten en niet die van anderen, veelal de witte mensen. Hartelijke groet "

Reactie: Vluchten heeft geen ZIN
Al dat vluchten van je opdracht daar waar je bent geboren en je opgroeit, helpt je ziel niet. Je wordt niet voor niets op een bepaalde plek, in bepaalde soms niet altijd comfortabele omstandigheden geboren. Dat aangaan maakt je sterk en daar gaat het om. Vluchten is de makkelijkste ogenschijnlijke tijdelijker oplossing maar het geeft nog veel meer problemen voor de gevluchte en de omgeving die het ontvangt met al haar geode bedoelingen. Elk krijgt zijn zelf veroorzaakte onverwerkte op zijn bord en dat eten, verwerken, is de grootste Opgave! Ontga je dat dan krijg je het in een ander leven nog meer op je bord.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten