woensdag 14 maart 2018

een gepijnigde berg in Frankenland

Afgelopen zaterdag was ik bij de hoogste berg in Frankenland van Beieren, de Schneeberg (1051 m hoog). Ik kom daar graag omdat het me goed doet daar te zijn in de stilte en sferen van de bossen op de belevendigde bergflank.
Een meer dan twee eeuwen oude beuk zei tegen me: ‘eens kwamen hier de wijzen, nu de wilden’. Wat het onder de wilden verstond kan ik gissen; de bosbouwmachines die de bomen doden, de sporters die rennen of ben ik een ‘wilde’?  In elk geval was ik bij een omgevallen spar en plots waren daar kristalwezens uit de aarde, die m’n energetisch lichaam reinigden zodat ik weer goed in m’n lijf kon komen.
Al wandelende was daar plots een grote reus die zei; ‘zeg X dat die dringend moet komen. We hebben hem nodig’. Toen ik X belde herkende hij de bron en de inhoud. Hij was al enige tijd bezig met de berggeest, 'apu', van deze hoofdberg. 

Die nacht heeft hij z’n heelwerk gedaan en meldde; de reus is een repressentant, manifestatie van de berggeest en heeft pijn bij zijn voeten. Hij wilde hulp  en zei tegen X; jullie mensen zijn goddelijke wezens en kunnen ons genezen.

Het geval is namelijk dat boven op de berg nog een imposante toren staat uit de koude oorlog. Een oude afluisterpost en nu voorzien van allerlei zendmasten. De Amerikanen hebben in 1951 een deel van de berg geconfisqueerd en werd het Spergebied, die er bleven is tot 30 april 1992.  Ook al is het geen militaire installatie meer, het object op zich zorgt voor fluitende wangeluiden die ver rijken.

M’n vriend heeft de pijn van de berg bevrijd en nam tegelijk waar dat de Spirit de berg vervloeking  retour afzender  laat gaan  -lees VS.

Volgende week komt X naar Schirnding om het berggebied beter te ontmoeten. Zien wat dan boven komt.

In elk geval heeft X gevraagd om omwonenden te mobiliseren om actie te nemen tegen deze toren. Nu wordt het gezien als een te behouden cultuurdenkmahl, dat voor wetenschappelijke onderzoekingen wordt gebruikt. En fallusteken op de berg die het niet verdient.
 In de vroeg-, na en latere christelijke tijd zijn op belangrijke heiligdommen in dit gebied ook kruisen gezet. Tijd voor een grote opruiming om deze religieuze stempels te verwijderen? Of moeten we intelligenter zijn om deze hindernissen te accepteren en te voorkomen dat ze ver doorwerken?

14.03.2018

reactie

"Vandaag de literaire thriller Triptiek van Karin Slaughter uitgelezen. Sluit naadloos aan op wat je vertelt over het terugzenden van de vervloekingen naar V.S. "F

Geen opmerkingen:

Een reactie posten