woensdag 2 september 2020

Ghostvliegtuigen

 


Daar staan ze dan: Hollands Schone schijn

De voornamelijk geleasde vloot - 118 toestellen (juni 2020) -staat voor 90 procent geparkeerd op de startbanen van Schiphol in afwachting van betere tijden. Het grootste deel van het 33.000 mensen tellend personeel zit betaald thuis en dat kan de firma niet lang volhouden. Dit kabinet wil helpen, maar tegen 'strenge' voorwaarden. Zoals: minder nachtvluchten, minder lawaai en minder salaris.
Daarvoor stelt minister Hoekstra 3,4 miljard euro beschikbaar. Kostbaar gemeenschapsgeld in een bodemloze put te storten.

Vliegmaatschappijen leunen wereldwijd op staatssteun in velerlei vorm. Denk aan vrijstelling van btw en aan belastingvrije kerosine. Elk land, groot of klein, heeft zijn eigen KLM, of het nu rendeert of niet. De KLM is niet of nauwelijks meer Nederlands, maar we doen nog wel alsof.

(Bron: Trouw van vandaag)

                                       Vliegen is uit...de mode en niet praktisch meer.

Mooie bouwgrond voor de noodzakelijke woningbouw en geeft vooral rust in de sferen van Nederland. Schiphol blijft maar kan best kleiner en blijft internationaal. Nederland hoeft niet groots te zijn op dat gebied!


een betrouwbare vriend zei me: "een oud buurtgenoot en lening verstrekster bij de Rabobank zei tegen me dat Schiphol/ KLM zoveel schulden heeft dat als ze hun schulden niet kunnen betalen er een kans bestaat dat de 4 grote NL banken meegetrokken worden. Als dat gebeurt kost dat meer dan 3,4 miljard. De banken laten liever de vele kleine ondernemers failliet gaan dan Een groot bedrijf als Schiphol/KLM. Aldus hun redenering."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten