zondag 29 maart 2020

......het kan verkeren in de 'kleine' mensen wereld.....

Vandaag even een de wandel geweest in de naaste omgeving. Deze is vrij natuurlijk in een mooi beekdal. Op een plek waar de Watergodin woont, merk ik dat ze nu ook in de aarde woont en ik
vraag haar: waarom zit je in de Aarde?  Het is bang! Bang waarvoor dan? ‘Wat er gaande is in de sferen’.

Als ik er later met Lantos daarover spreek zegt hij dat ze de angst van de mensen hebben overgenomen. Onze angst is namelijk nog nooit zo groot geweest om dat te behouden dat we niet zijn: ons vleeshemd (de ware betekenis van het woord lichaam), de tijdelijke angst persoonlijkheid (dat wat we niet zijn), controle (dat we niet hebben) of dat wat we materieel bezitten (dat wat we alleen tijdelijk naar ‘vermogen ’mogen beheren).



Ik moet denken aan de Vikingtijd in de vroegchristelijke fase dat het oude idee nog leefde dat je niet moet sterven in een bed maar in de actuele wereld, en het liefst in de strijd. Als je in bed overleed, kwam je volgens hun denkmodel in een lagere hemel dan als je overleed in de buitenwereld. De oudjes gingen maar al te graag met ons mee de strijd in want dan konden ze zich opofferen. Net als een wolvenroedel op stap de zwakste leden vooraan lopen en de leider achteraan.
De oudjes in de noordelijke landen gingen als ze zich zwak voelden en niet meer van dienst konden zijn voor de groep naar de lokale priester die nog een Thorhamer had. Hij wist precies waar een klap te geven op de slaap, zodat ze direct insliepen om in de andere wereld te komen. Dit gegeven heeft een andere vriend me verteld uit z’n ziele herinnering.

Nog even verder over de wandeling. Even verderop kwamen de boven sferen naar beneden en in de heel prettige luchtaether die door de minder vervuilende belasting dichterbij is gekomen, is een kristallijne vierde dimensie, dat heel prettig aanvoelt is voor de nieuwe mensheidsfase.

Onderweg kwam ik het oude zwerfvuil van m’n medemensen tegen en weer een heel gezeul met wat ze eigenlijk zelf moesten opruimen.
De enige mens die ik tegen kwam was een ‘hoop vlees met twee honden’ die al blaffend me op veilige afstand houden. Het is wat met die ‘laagbewuste hopen vlees’ die willen voortleven en niet meer weten wat hun aardse opdracht is behalve door zich vast te houden aan dat dat ze niet zijn en de vergankelijke materie. Wat een afgegleden mensheidswereld die zich nu laat leiden door waarschijnlijk een virus die tot de hoofdsoort behoort van waaruit alle leven is ontstaan, tenminste dat is wat de virologie geloofd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten