eigen kabouter ervaring in Lascuax in 2004
21. Sacrale oer kabouters in de grot
van Lascaux
zondag 25.7.2004.
Ben op werkbezoek in de Zuid Franse
streek Périgord bij de stad Montignac, die zijn bekendheid pas kreeg in
het begin van de 20ste eeuw. Twee jongens vonden de prachtig beschilderde grot
van Lascaux. Toeristen hebben de grot in korte tijd platgelopen, waardoor de
prehistorische schilderingen zijn aangetast. Inmiddels is een tweede grot
geheel kunstmatig grot nagebouwd waarin nu de ‘natuurgetrouw’ schilderingen
zijn te bewonderen.
Maar waar is de echte grot, vraag ik me af? Na enig
zoeken ligt bergopwaarts de hermetische afgegrendelde oorspronkelijk grot.
Kabouter roepen. Deze oorspronkelijke
wezens die bij de grot hoorden, zijn
dolen thuisloos rond in het tamme kastanje bos. Ze zijn heel donkerharig, zo’n
50 cm lang en schichtig met felle ogen. Deze acht wezentjes hebben nog de taal
van de Cromagnonmens; de innerlijke taal met beelden. Ze wijzen naar de grot
waar een heel groot wezen de hele grot bezet houdt! Net een wild oermens dat
zijn territorium aan het beschermen is. Hij is heel boos op de mensen die zijn
heiligdom hebben betreden. Een soort sjamaan Cromagnonmens. Als ik hem vraag
wat er gebeurd is, vraagt hij of ik alle beelden die mensen daar hebben
achtergelaten wil weghalen. Onze mentale
beelden, de projektie beelden die wij zenden als we iets bekijken. Onze
innerlijke wereld reageert namelijk op de schilderingen en kan daarin zelf
blijven hangen en legt dan niet echt contact met wat het beeld zelf te
vertellen heeft. De oude mens kon zich dus nog niet tegen deze reactie
verweren, zoals wij dat nu wel kunnen herkennen. Bouwmeesters en energetici
hebben op menige kerk en buitenplaats
afweerdieren geplaatst om bijvoorbeeld mensenblikken buiten te houden.
Als de menselijke beelden de grot verlaten, wordt het
boze oerwezen kleiner en kleiner. Het kleine groepje dwergen wijst naar me of
ze weer terug mogen. ‘Ja, ga maar weer eens kijken.’ Het andere wezen ligt nu
gewoon te slapen. “We zijn weer terug, we zijn weer terug” roepen ze luidt.
De tekeningen spreken een eigen taal en zijn bedoeld
om onbevangen te ontvangen zonder
filter. De makers hebben ze belevendigd
en de kabouters raken ze nu weer aan met hun aandacht en wisselen liefdevol met
ze ermee.
De plek lijkt voor me een soort baarmoeder van de
godin en ik vraag ze of ze deze plek weer wil reinigen voor de wezens die daar
van nature thuishoren. Ze lijkt me een zittende godin die onder tegen de aarde
rust met het hoofd in de aarde. Haar vagina is de grot . Daar kon ze bevrucht worden door de
mannelijke god die indaalde en op deze heilige plek ging zitten. (zie ill.)
Nu is deze ‘omgekeerde’ godin wat dieper de aarde
ingetrokken.
Dit was dus een vruchtbaarheidsplek, gaat door me
heen. Dan komt een van de kabouters naar me toe en geeft me een zwarte ring die
ik om mijn rechterarm moet doen, een shapeshifter om in een andere oude vorm te
komen. Mijn cadeau voor hen is de vraag aan het geheel dat de menselijke
projecties buiten worden gelaten en dat mensen echt geïnteresseerd mogen zijn
in de bedoelingen van onze verre voorouders. Dat er vooral aandacht is voor wat
is in deze oer bibliotheek.
Voor hen was dit een hele heilige plek. Een
bevruchtingsplek van moeder Aarde en Vader, beneden met boven. Oude wezens die
hoorden bij deze plek komen nu weer wat terug
om te kijken wat er aan de hand is en gaan zelfs de grot weer vin. De kabouters hebben hun intrek
genomen in de diepste holte achter de Stieren gallerij.
Ik wil wel nog graag wat met ze uitwisselen. “Wij zijn
grotkabouters, en horen thuis in de tijd dat de mensen hier waren zo’n 150.000
jaar geleden. Deze grot is veel ouder dan mensen denken en mensen hebben het veel langer gebruik dan
jullie aannemen. De schilderingen zijn namelijk uit een veel latere periode.
Aanvankelijk durfden mensen er niets aan te brengen wat pas zo’n 30-40.000 jaar
geleden gebeurde. Dit is een zogenaamd stamheiligdom van een groot gebied die gebruikt
werd door een jagersstam.” Ik spreek nu met de kaboutersjamaan die met zijn
collega’s deze grot beheren. Wat ze precies doen wordt me niet duidelijk, doch het heeft met de aarde-mysteries te
maken. “De aarde is heilig, de moeder is heilig, alles wat baart is heilig.
Hier werden kinderen geboren, de nieuwe mens, en hier daalden de zielen uit de
aarde in een nieuw mens. In het voorjaar is hier de bevruchting en de geboorte
met midwinter, waarna het kind in de grot werd gewijd door de aardegodin.”
De oerman slaapt nu, een priester uit de oude tijd die
deze plek op zijn wijze bewaakt. Hun bewustzijnsontwikkeling was heel erg
verbonden met de aarde. Ze bewaarden ook het bewustzijn van de aarde op hun
manier
In Zuid-Frankrijk zijn nu zeker zo’n 300 grotten
bekend met oermenstekeningen. Zij
schilderen hun totemdieren: oeros, paard, hert en steenbok, waar ze hun
identiteit aan ontleenden. Dieren hebben ook bewustzijn sferen waar de oermens
eens van leerde.
Deze kabouters behoren tot een van de oudste rassen in
Europa. In dit gebied leven er meer in nog verborgen grotten, m.n. in de
rituele grotten. Het zijn sacrale aardekabouters van een heel oud ras met een
heel hoog donker ether gehalte; het oer
duister, zoals ze dat zelf noemen.
“Luister naar het oer-, oer duister van de aarde, heel
diep, diepe stilte is dat”, is hun advies. Deze aardekabouters leggen weer
contact met hun soortgenoten, dieper in de aarde, waar nog meer zwarte
kabouters voortleven die de oeroergodin aanbidden.
@ Dick van den Dool
Geen opmerkingen:
Een reactie posten