zaterdag 5 mei 2018

Heel makend water ervaren in West Bohemen


Eind deze week was ik met vrienden bij een bijzondere bron. Een bekende kent de plek ongeveer een jaar nadat een lokale priester haar deze gewezen had. Hij haalde daar zelf zijn wijwater vandaan dat bijzondere kwaliteiten heeft.
In haar praktijk, de kennis is een heilpraktiker, gebruikt ze het voor haar cliƫnten.
De priester is ook een grootmeester in een bepaalde oude religieuze orde. Dat wil niet zeggen dat hij heel/heilig is, daar een omgekeerd  teken in het subtiele lichaam hem  werkelijk ontsierd Overigens geen opmerkelijk gegeven daar veel religieuzen dat bij zich dragen. Binnen is iemand vaak heel anders dan buiten!

Zoals het hoort is het benaderen van een plek een rituaal. Rond krachtplekken zijn verschillende schillen van kwaliteiten en bij overgangen ga ik zelf automatisch stil staan. Je wordt dan door elementalen –reuzen, kabouters of andere elementalen- geobserveerd en zo nodig gereinigd.
Loop je zonder waakzaamheid door dan ben je subtiel vaak niet welkom bij de centrum plek. Dat gebeurde ook met een drietal mensen die er bij waren die direct naar de bron liepen. De brongeest trok zich gewoon terug in zijn buiten territorium. Pas toen zij weg waren gingen wij naar binnen en kwam de brongeest terug  Het water is voortreffelijk, helend, heilzaam, heilig dat je niet zo veel aantreft. Een hele oude plek die tempeliers nog hebben gebruikt bij hun riten. Je treft niet vaak een dergelijk kwalitatief nog goede bron aan.  Volgens het geomantisch systeem van Reinhard Schneider, 9,8 rechtsdraaiend.

Meestal maak ik aantekeningen, maar opmerkelijk dat ik bij mijn auto het papier miste. Dat deed me besluiten morgen vroeg terug te komen om het op te halen.

Deze morgen was ik bij de eerste roep van de vogels nog voor het licht worden op en ging op stap. Ter plaatse hoorde ik het prachtige en indrukwekkende geluid van het roepen van  de kraanvogels . Bij de bron kleedde ik me uit en waste me in het heilzame water. Een verkwikkend weldoend koud bad, dat ik me wekelijks ga ‘lijsten’.

De nieuwe tijds bron met een lange reeks incarnaties  zegt; je bent een heel persoon , je dient alles los te laten wat je niet bent.
Deze morgen ontdekte ik namelijk dat in m’n lijf een elementaal zat, die bij voeten er ooit heel lang geleden in is gekomen. Deze opening is ontstaan bij de eerste confrontatie met de aarde met haar elementale werelden.   
Het bronwezen zegt vervolgens; ‘je bent een kosmisch wezen, laat je goddelijkheid los’.
De afgelopen 25 jaar ben ik heel veel bezig geweest met de elementale en elementare werelden en een zekere afweer voor modern technische ontwikkelingen De bron plek geeft het heel goed aan dat het zelfs geen last heeft van de nabij lopende hoogspanningsleiding. Bouw biologisch moet je daar zeker 500 m vandaan blijven, maar deze plek kan er mee omgaan. Knap en een mooi voorbeeld

. Nu eens ontdekken deze volgende ontwikkelingsfase. Van de  vier/vijf elementen, naar ‘hagal’,  naar ‘othil’, en vooral de nieuwe goddelijkheid. Spannend ontspannend.

En waar zijn nu de oude aantekeningen gebleven zoek ik vertwijfeld? “Weg, anders had je niet terug gekomen” zegt de brongeest, scherp.

Voor bezoekers die willen kennismaken met de vele aspecten van het Heilzame Water in deze grensstreek tussen het Fichtelgebirge en West Bohemen. Schirnding is omgeven door talrijke kwalitatief goede heilbronnen, bergbeken en bronnen die je op je eigen wijze kan ervaren. Kuren op zijn modern wijze.

Neem contact op als je langs wilt komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten