woensdag 27 maart 2019

je 'moet' je eigen gekozen pad wel lopen met haar vele kruisen en je krijgt de moed mee



Elk heeft zijn eigen pad te gaan. Mijn generatie van na de oorlog hadden het als kind  moeilijker dan de generaties na ons. Mijn ouders en grootouders hebben oorlog en grote natuurrampen meegemaakt (watersnood) met hun nawerkingen, tekort en wederopbouw en als kind was je niet altijd centraal, eerder de opvanger van hun onvolmaaktheden

Mijn begin in een zeer lokale christelijke gemeenschap was tot m’n 18e zeker niet makkelijk en heeft me gemaakt zoals ik nu ben. Als je midden zestig ben ga je meer terugkijken, her ervaren en lossen wat je hebt overleeft.

Deze negrosong geeft het zo mooi aan van Mississippi John Hurt - You Got To Walk That Lonesome Valley

De huidige generatie in het westen heeft weer haar eigen noden, misschien niet altijd in de vroege levensfase zoals ik dat heb gekend maar vooral later: robots, electro magnetische schaden, buitenaardsen, verslavingen, inspuitingen met de daarbij behorende allergieen, vergiftigde planeet e.d.

Als je een vluchteling tegen komt,  kun je hem vragen: heb je echt wel je eigen pad  daar willen lopen. Want het had een reden dat je op dat pad daar stond.
Als je hem nu niet begaat, komt het een andere keer terug.
Waar is je moed gebleven?

Met dank aan m’n vrienden die het leven (w)aardig(er) maken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten