zaterdag 2 maart 2019

natuurwezen ervaring in 2004

18. Ebbrechtstein in het Fichtelgebirge
21.7.2004 Het laatste doel  is Ebbrechtstein waar nog een rest een roofridderkasteel staat op een  hoge oude rots. Aan de basis zijn tot ver in de 19e eeuw talrijke steengroeven geweest. We gaan onze eigen weg en ik bezoek de grote steen waar ik een prachtig uitzicht hebt. "De dwergen wonen nog in de berg wordt me duidelijk. "Ze hebben de steenhouwers altijd geholpen bij hun werk. Ze gaven aan waar de steenhouwers de breuken konden maken , welke stenen wel en niet goed waren. En hoe ze dienden te hakken.  De dwergen hielpen de mensen ook bij inwijdingen op de steen waar je nu op ligt. We zijn echter een duizend jaar geleden bij de bouw van het kasteel door de bouwers verdoemd en onze boven openingen werden gesloten. Gelukkig hebben ze niet alle openingen kunnen vinden en uit deze opening komen  we nu naar je toe." Hun kabouterwoning lag eerst vlak onder het bodemoppervlak en door de bouw van het kasteel zijn ze dieper in de berg getrokken. (zie tek.) Ook de bergdraak zit nog vast op deze plek en mag nu eindelijk weer zijn eigen weg gaan. De kabouters vinden ook weer een weg naar boven, buiten de kasteelruimte. In het kasteel heersen nog andere natuurwetten van oude overheersing van de natuurwezens. Oude sferen die nog in het hier en nu doorwerken.


Menselijke magie heeft in het verleden vele natuurrijken vastgezet. Ik ben me bewust dat ik hier ook niet van verschoond ben geweest.  In het Schotse Roslin werden door de vrijmetselaars kerkbouwers de natuurwezens  geknecht.  " Laten zwoegen voor je om ze vervolgens weer weg te sturen. Dat deed we om een nieuwe kwaliteit neer te zetten en het oude te verdoemen." Het is maar dat je dat weet bij het aanschouwen van oude plekken waar ook later veel machtsmagie werd toegepast.

Meer over Roslin in een volgende blog

Geen opmerkingen:

Een reactie posten