woensdag 10 juni 2020

‘bezint eer ge begint’: de beste natuurheling is Zelfheling

Het mooie centrum Ecolonia in de Vogezen wil in augustus een Great Gathering -subtiele landdag- organiseren van de volgens een bron aldaar verzamelde ‘bezorgde’ Natuur-Wezens uit een hele grote regio.

“Dank voor de uitnodiging mede staanders!

De reden dat ik niet kom is deels persoonlijk, deels elementair.

-       Dat er een verzameling van Natuurwezens realiteiten daar gaat plaatsvinden, betwijfel ik en mijn collega’s ten zeerste. De vraag is welke dan daar komen, hangt immer af van het geestelijk niveau van de betrokken organisatoren, de plek, de aangetrokken gasten e.d.

 Integer zelfonderzoek is en blijft nog immer de beste helende spiegel voor de Grote Natuur. Externe materiele gebaren, intenties en houdingen zijn voor de geestelijke werelden, die alles kunnen doorzien, meer een show dan een hulp.

Op mijn lange weg in de geomantie en in het contact met de Wezensrijken is steeds gespiegeld dat als je de wens tot heling in de Grote Realiteit, noem het Omgeving, die werkelijk om je geeft, wil uiten, dat een oud patroon kan zijn, of een herstel van een zet die je de Grote Natuur hebt aangedaan, die hersteld kan of moet worden.

-       Mijn visie is dan ook meer gericht op het onder ogen zien van de eigen tekortkomingen in dit en vorige levens, die maken dat de wereld zo is als het is en ook prima past met de Tijdsgeest waarin we ‘geboren’ zijn. Het herstellen van iets dat je mogelijk niet wil accepteren kan alleen dan als de eigen schaduw verlicht wordt met je aandacht en als je objectief gevraagd wordt iets te doen in de Geestelijke Werelden.

De Geestelijke Werelden zijn zo immens groot dat verbinding op verschillend en voor elk passend niveau plaatsvinden. De eigen specifieke aansluiting maakt ook dat je ook immer zelf wat kan doen, mits je instelling de juiste is. Anders gaan de tegenkrachten met je aan de haal.

Mijn persoonlijke reden dat ik niet kan komen, dat ik hier in Midden-Europa in Beieren in het Fichtelgebirge mijn eigen spiegelwerk verricht dat ik niet wil doorbreken.

Hoop op een integere aanpak van jullie plannen in een groots spel dat gaande is. Speel bewust en ‘bezint eer ge begint’.

Dick van den Dool,
10 juni 2020, Giessenburg/Schirnding”
-        

Geen opmerkingen:

Een reactie posten